Aankomst in Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Vossebelt - WaarBenJij.nu Aankomst in Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eline Vossebelt - WaarBenJij.nu

Aankomst in Curacao

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

04 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Hier dan eindelijk het eerste reisverslag. Na veel gedoe met foto's uploaden weet ik waarschijnlijk nu hoe dit programma werkt.
Zondag vroeg om 7.15 vertrokken van huis naar Schiphol. Hier gelijk de koffers afgegeven en lekker koffie gedronken. We moesten nog wachten tot 11 uur voordat we konden boarden. Nog even naar het panorama dak geweest om de vliegtuigen te bekijken. Rond half 11 was het tijd om afscheid te nemen en zijn we door de douanen gegaan. Thomas wou hier nog even een puzzel boekje en ik een boek kopen. Toen naar onze gate gegaan, waar een erg lange rij stond met mensen die allemaal naar Curaçao, Bonaire , Aruba enz. gingen. Na een tijdje wachten werd onze handbagage gecheckt en gingen we door de bodyscan.
In het vliegtuig zaten we naast een aardige man en vrouw die een weekje op vakantie gingen naar Curaçao. dus gelukkig fijne buren. Het vliegen zelf was wel wat minder. Af en toe wat last van turbulentie. En aardig last van mijn oren. vooral bij het landen. De hele reis was ik dus niet fit, en erg hoofdpijn. Maar met een aantal asperines kwam ik er wel mee door.
Eenmaal geland moesten we in de enorme rij staan voor de douane. Hier merkte ik al gelijk dan alles "rustig" aan ging. Toen we door de douane heen waren, konden we gelijk onze koffer pakken. Eenmaal buiten was het eruuug warm. Vooral met een lange trainingsbroek, dichte schoenen en een trui. We zijn eerst maar geld gaan pinnen en opzoek naar een taxi.
De taxi was 55 gulden. en wanneer ik vroeg is 50 ook goed? jaaaa hooor tuurlijk stap maar in. Ik weet nu dus ook dat we de volgende keer veel meer kunnen afdingen. Binnen 20 minuutjes waren we bij ons appartement. De taxichauffeur was zo vriendelijk om mijn koffer te tillen en naar ons appartement te dragen. Een bewoner van het appartementencomplex deed voor ons het hek open, en van hem kregen we de sleutel. De huisbaas was er niet meer omdat het al 19.00 was geweest. Voor we onze appartement in wouden, kregen we de deur niet open. Alle sleutels geprobeerd. Gelukkig kwamen onze buren ons even helpen omdat die wisten hoe het slot werkte. Ook hun lukte het niet. maar na 15 minuten hadden we eindelijk onze deur open! Het appartement zag er goed uit. (wel iets kleiner dan verwacht). en nog wel aardig primitief. Maar alles meubels die we nodig hadden die staan erin. We zijn maar gelijk begonnen met onze koffer uit te pakken en om ons om te kleden! De hele avond hebben we rustig aan gedaan. en kennis gemaakt met de buren. We hadden ons voorgenomen niet eerder dan 21.00 uur te slapen. En zijn daarom rond 21.45 naar bed gegaan om gelijk in het goede ritme te komen. Ik was wel erg moe naar 21 uur wakker te zijn geweest!
Binnenkort komen de verhalen van de eerste dagen hier op Curacao. Want het is eerst tijd om naar het strand te gaan!

Groetjess

• 07 Februari 2013 - 22:29

Ans:

hallo Eline,
    Wat leuk om zo de verslagen te lezen en de foto`s te bekijken,je krijgt er een beter beeld bij.
    Spannend hoe het straks in het ziekenhuis is, geniet maar lekker en de groetjes aan Thomas.

• 09 Januari 2020 - 11:16

Julia & Eline:

Hoi Eline,

Wij zijn twee hbo-verpleegkunde studenten die erg graag op Curaçao stage willen lopen.
    Heb jij tips voor ons, hoe heb jij dit aangepakt en heb je zelf die stageplek gevonden? Wij moeten namelijk zelf de stageplek zoeken en goed kunnen onderbouwen, omdat school alleen nog maar minors in het buitenland worden aangeboden..

We horen het graag.

Groetjes Julia en Eline