Aankomst in Gambia - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Eline Vossebelt - WaarBenJij.nu Aankomst in Gambia - Reisverslag uit Brikama, Gambia van Eline Vossebelt - WaarBenJij.nu

Aankomst in Gambia

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Maart 2016 | Gambia, Brikama

Vertrek naar Gambia

Het is zo ver! We vertrekken zaterdags om 15.20 naar Gambia. Door alle drukte van afgelopen dagen was ik helemaal niet zenuwachting en erg goed geslapen, het laatste nachtje in mijn eigen bedje. Op het laatste moment kwamen we erachter dat mijn koffer niet meer dicht kon. Dus snel alles snel overpakken naar de koffer van m’n ouders en door naar Schiphol. Daar met familie een kopje koffie gedronken en afscheid genomen voor het boarden. Uiteindelijk een half uur later vertrokken aangezien we een tijdslot kregen doordat het vliegverkeer boven Frakrijk erg druk was. De vlucht was goed. We hadden een tussenlanding in Dakar, maar mochten gelukkig blijven zitten. Aankomend op het vliegveld in Banjul, werden kort onze koffers gecontroleerd. Hier stelde het echt niks voor. We liepen door naar de aankomsthal (20 meter verderop) en daar stond Geert (onze docent) Mr. Tamba (begeleider / contactpersoon in Gambia) en een stuk of 15 gambiaanse studenten op ons te wachten. Iedereen liep naar ons toe om zich voor te stellen. Heel veel mensen, hier had ik niet op gerekend wel wat overweldigend. Alle studenten hielpen ons mee om onze koffers te rijden, of tassen te tillen. Buiten stond een iets van 15 persoons busje op ons te wachten. De mannelijke studenten klimmen meteen op het dak en begonnen onze koffers omhoog te hijsen. Zo werd alles vervoerd zonder dat het goed stevig vast werd gemaakt. Kwam wel goed kregen we te horen. Vervolgens gingen we met ongeveer 22 mensen in het busje richting ons huis. Gezellig liedjes zingend, met de warme wind door je haren. Aangekomen bij het huis was het wel even schikken. Het is een erg groot huis midden in een woonwijk tussen de lokale bevolking maar wel dicht bij de college. Het huis heeft 5 slaapkamers, waar overal 2 ingezakte bedden staan. Met hele dunne matrasjes die er niet zo schoon uitzagen. In een slaapkamer zit een aparte badkamer met een toilet en een wc. Verder is er nog een aparte wc zonder wc bril en een deur die niet dicht kan. Ook is er nog een aparte douche dat is een gat in een betonnen vloer waar je een koude douche hebt. (zie foto’s) en waar de deur ook niet van dicht blijft. verder hebben we geen klerenkasten, geen planken of haakjes. We kunnen niks ergens kwijt, waardoor we alles maar in onze koffers moeten laten zitten. Verder hebben we gelukkig wel een koelkast, een bank en een tafel voor 6 personen. De kamerverdeling werd gedaan, bedden opgemaakt en de jongens hielpen ons mee om onze klamboes op te hangen. Dat ging nog niet zo makkelijk zonder haakjes. Maar met wat tape en touw is het gelukt. Rond half 3 konden we eindelijk gaan slapen.

• 02 Maart 2016 - 19:35

Karin:

Heej Eline,
    Je eerste verhaal vanuit Gambia, gaaf!!
    Idd wat een overweldigend ontvangst voor jullie, leuk!
    Had je vast niet verwacht toen je hier weg ging.
    Als ik dat zo lees, hebben wij hier maar een luxe, met een warme douche, bed enz..
    Ik zie nog geen foto's staan, maar je hebt er al wel een paar gestuurd en dat zag er al gezellig en mooi uit! Ook lekker warm als ik dat zo van jou hoorde!
    Nou Eline ik wacht op het volgende verhaal van jou!
    Ohja ben benieuwd hoe je eerste stage dagen waren!!

Tot snel bij een nieuw verhaal!!
    Liefs x Karin